Poprzez dostosowywanie polskiego prawa do dorobku prawa wspólnotowego po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej nastąpiło wiele zmian w polskim systemie prawa.
Duży nacisk został położony na kwestie ochrony konsumenta, a więc sprawy ważne, dotyczące każdego z nas.
W czerwcu tego roku mija 18-miesięczny czas stosowania dotychczasowych przepisów prawnych odnośnie istniejących urządzeń i nośników reklamowych na budynkach mieszkalnych. Oznacza to, że z upływem tego okresu należy się bezwzględnie stosować do przepisów rozporządzenia z dnia 27 listopada 2009 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych.
Trybunał Konstytucyjny, rozpatrując styczniowy wniosek Prezydenta, orzekł, że ustawa z dnia 16 grudnia 2010 roku o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011-2013 jest niezgodna z Konstytucją w części, która jest z całą ustawą integralnie związana.
Przedmiotem badania sędziów TK były zwłaszcza przepisy umożliwiające zwalnianie pracowników mianowanych. Jako, że w orzeczeniu TK uznał je za niezgodne z Konstytucją i jednocześnie ściśle związane z całą ustawą, oznacza to, że ta rządowa specustawa nie stanie się narzędziem w walce z rosnącą biurokracją.
14 czerwca ruszyły egzaminy adwokackie i radcowskie, które potrwają 4 dni, rozpoczynając się nieodmiennie o godzinie 10 rano. Sposób na ich przeprowadzenie jest nowy o tyle, że zdający większość zadań (cały egzamin podzielony jest na pięć części) rozwiążą, a przynajmniej mogą rozwiązać, na swoich własnych komputerach. Zostaną one jednak wyposażone w specjalny software, uniemożliwiający korzystanie z danych komputera, ograniczając go na czas egzaminu do funkcji edytora tekstu.
Trzeci dzień Europejskiego Kongresu Gospodarczego obfitował w liczne debaty na temat infrastruktury i transportu. Dyskusji poddane zostały również nowe trendy w motoryzacji, ze szczególnym uwzględnieniem e-mobility. Uczestnicy omówili pierwsze doświadczenia z green cars, możliwe skutki rozwoju napędu elektrycznego dla energetyki i sektora paliwowego oraz bariery technologiczne, logistyczne, ekonomiczne i prawne. W debatach udział wzięli m. in. Laurent Bresson, Wiceprezes ds. Globalnej Sprzedaży i Marketingu w Europie, Nexteer Automotive i Toru Hashimoto, Prezes, Mitsubishi Motor R&D Europe.