Koniec załatwiania ,,pracy po znajomości” ?
Urzędy państwowe powinny zgłaszać wszelkie informacje o nowych miejscach pracy w swoich placówkach do pośredniaków – uważa resort pracy. Dzisiaj muszą zgłosić to jedynie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Czy to zakończy problem pracy po znajomości? O całej sprawie informuje dzisiejsza ,,Rzeczpospolita”. Ministerstwo chce, aby wszystkie instytucje publiczne miały obowiązek zgłaszać do powiatowych urzędów pracy informacji o rekrutacjach, a także o nowych miejscach pracy. Propozycja ta została już wpisana do projektu ustawy o promocji w zatrudnieniu.
Dziś wszelkie instytucje państwowe, czyli urzędy państwowe, samorządowe itp. nie muszą przesyłać do pośredniaków informacji o danym miejscu pracy. Wystarcza ogłoszenie w BIP-ie. Dzięki tej zmianie jest spora szansa, że informacja ta dotrze do znacznie szerszego kręgu zainteresowanych, a być może ukróci proceder tzw. pracy po znajomości. Jeżeli pomysł przerodzi się w prawo, zacznie obowiązywać od marca 2014.