Większa ochrona praw pasażerów
Europosłowie z Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego wzywają Komisję Europejską do zwiększenia ochrony praw pasażerów. Chodzi głownie o zmianę procedur, które uniemożliwiają podróż w nagłych sytuacjach.
Zdaniem PE wszyscy pasażerowie powinni mieć możliwość korzystania z natychmiastowej pomocy w razie jakichkolwiek utrudnień w podróżowaniu.
Zmian wymagają głównie procedury dotyczące reklamacji w razie odwołań i opóźnień lotów, odmowy wejścia na pokład oraz zagubienia bagażu.
PE domaga się stworzenia na wszystkich lotniskach punktów informacyjnych, dzięki którym pasażerowie, którzy utknęli na lotnisku z winy przewoźnika mogliby otrzymać natychmiastową pomoc w razie problemu.
Jednym z założeń projektu jest stworzenie jednolitego wniosku reklamacyjnego oraz sprecyzowanie znaczenia określenia „nadzwyczajne okoliczności”, które do tej pory nie było definiowane w sposób jednoznaczny. Zdarzało się, że linie lotnicze nadużywały tego określenia, aby uniknąć wypłacania odszkodowań z tytułu odwołanych lotów.