prawa pasażera

Większa ochrona praw pasażerów

Europosłowie z Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego wzywają Komisję Europejską do zwiększenia ochrony praw pasażerów. Chodzi głownie o zmianę procedur, które uniemożliwiają podróż w nagłych sytuacjach.

Zdaniem PE wszyscy pasażerowie powinni mieć możliwość korzystania z natychmiastowej pomocy w razie jakichkolwiek utrudnień w podróżowaniu.

Zmian wymagają głównie procedury dotyczące reklamacji w razie odwołań i opóźnień lotów, odmowy wejścia na pokład oraz zagubienia bagażu.

PE domaga się stworzenia na wszystkich lotniskach punktów informacyjnych, dzięki którym pasażerowie, którzy utknęli na lotnisku z winy przewoźnika mogliby otrzymać natychmiastową pomoc w razie problemu.

Jednym z założeń projektu jest stworzenie jednolitego wniosku reklamacyjnego oraz sprecyzowanie znaczenia określenia „nadzwyczajne okoliczności”, które do tej pory nie było definiowane w sposób jednoznaczny. Zdarzało się, że linie lotnicze nadużywały tego określenia, aby uniknąć wypłacania odszkodowań z tytułu odwołanych lotów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *