Zmiana uprawnień konsumentów w rękojmi
Ministerstwo Sprawiedliwości szykuje zmianę uprawnień konsumentów. Na dzień dzisiejszy, przepisy nie mówią nic o możliwości rezygnacji z zakupu w przypadku wielokrotnych napraw. Ma się to niedługo zmienić – poinformowała ,,Gazeta Prawna”.
Projekt przewiduje możliwość odstąpienia od umowy w przypadku ponownej usterki towaru już raz naprawianego. Sprzedawca będzie zobowiązany w takim momencie do zwrotu całej zapłaconej kwoty, a rękojmia taka ma trwać przez dwa lata. Przeciwko projektowi jednak zagłosowała część posłów.
Nic dziwnego – przeciwko zmianie dość głośno protestują przedsiębiorcy. Poseł Marek Święcicki zauważył, że prawdopodobnie w przypadku ponownej usterki auta konsument będzie miał prawo do odstąpienia i kupna nowego. Deputowany Platformy uważa, że przeciętny kupujący z pewnością skorzysta z takiej możliwości.
Wobec różnicy zdań padły propozycje, aby powyższa rękojmia miała miejsce tylko i wyłącznie przy elemencie, który wciąż się psuje. Ministerstwo jednak stwierdziło, że prawo do odstąpienia od umowy ma obowiązywać tylko przy istotnych wadach i w opinii resortu ten fakt stanowi wystarczające zabezpieczenie interesu przedsiębiorców.