policja

Zmiany w naborze do Policji i procedury kwalifikacyjne

Chcąc zostać zakwalifikowanym do służby w Policji należy poddać się odpowiedniej procedurze kwalifikacyjnej. Wchodzące w życie od dzisiaj, 11 marca 2011 roku zmiany w tej materii mają za cel nie tylko ograniczenie wydatków związanymi z prowadzeniem tego postępowania, ale również rozszerzenie uprawnień podmiotu właściwego w zakresie postępowania kwalifikacyjnego.

Podmiotem takim jest odpowiednio: Komendant Główny Policji lub komendant wojewódzki policji. Do ich dyspozycji ustawodawca oddał decyzję o czasowym wstrzymaniu możliwości składania dokumentów przez kandydatów do służby. Podstawą ku temu ma być analiza proporcji zgłaszanych dokumentów oraz ilości planowanych osób do przyjęcia w szeregi Policji.

Z kolei ograniczeniu wydatków związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym do Policji ma służyć przepis, dzięki któremu ogłoszenia o terminach przyjęć do służby w Policji będą zamieszczane na stronie internetowej oraz w biuletynie Informacji Publicznej KGP. Do tej pory istniał wymóg opublikowania wspomnianego ogłoszenia o terminach przyjęć w co najmniej jednym dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *